Συμμετοχή Γκαλερί Αργώ στην Art Athina

Γεννημένος στην Κατερίνη ο Κώστας Χαραλαμπίδης σπούδασε τις εικαστικές τέχνες στην Ελλάδα και τη Γαλλία,όπου μαθήτευσε στην Ecole des Beaux – Arts δίπλα στον N. Wancker, απ’ όπου απέκτησε στέρεες γνώσεις στηνεπεξεργασία της ζωγραφικής επιφάνειας και κυρίως στην χρήση των υλικών. Στο Παρίσι τις αντίξοες συνθήκες των πρώτων χρόνων, διαδέχθηκαν οι ευτυχείς του συναντήσεις με τονκορυφαίο ΄Ελληνα δημιουργό του οποίου, άλλωστε, υπήρξε μαθητής, τον Γιάννη Τσαρούχη, αλλά κυρίως με τονεμπνευστή των σημαντικότερων καλλιτεχνών του 20ου αιώνα, τον Ευστράτιο Ελευθεριάδη Teriade.

«Δεξιοτέχνη της οπτικής απάτης» τον απεκάλεσε ο Γιάννης Τσαρούχης και «μεγάλη ελπίδα για το μέλλον της ελληνικής ζωγραφικής» ο Teriade. Ο ίδιος ομολογεί, ότι διδάχθηκε από εκείνους να ακολουθεί, πάντα, με συνέπεια και συνέχεια, τον προσωπικότου καλλιτεχνικό δρόμο και να υπερασπίζεται με όλες του τις δυνάμεις τη δύσβατη πορεία της προσωπικής τουγραφής. Γι’ αυτό, άλλωστε, ο καλλιτέχνης, μετά από πολλές αναζητήσεις και προβληματισμούς εστιάζει το ενδιαφέροντου στο χώρο της οπτικής απάτης (trompe l'oeil), δεν υποκύπτει στα εύκολα και επίκαιρα και πετυχαίνει μειδιαίτερη δεξιοτεχνία να αποτυπώσει στους καμβάδες του με ευαισθησία, τρυφερότητα, αλλά και κριτική διάθεσητην προσωπική του αλήθεια.Με πίστη και εμμονή στις ζωγραφικές αξίες που υπηρετεί ο Κώστας Χαραλαμπίδης αναγνωρίζεται, σήμερα, ωςένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της οπτικής απάτης σε ευρωπαϊκό επίπεδο και γίνεται, πλέον,αποδεκτός σε μεγάλες ομαδικές εκθέσεις του εξωτερικού, όπως στο Espace Branly, στο Μόντε-Κάρλο, στο GrandPalais, κ.α.

Ο καλλιτέχνης, μόνιμος κάτοικος του Παρισιού, με τις εκθέσεις του, προσφέρει τη δυνατότητα στο φιλότεχνοκοινό να γνωρίσει την εικαστική διαδρομή ενός άξιου δημιουργού, που συμπορεύεται επί ίσοις όροις με τουςευρωπαίους ομότεχνούς του και διαμορφώνει σιωπηλά και μεθοδικά την δική του καλλιτεχνική εκδοχή.Γιατί στην πυκνή σχεδόν συμπαγή υφή του χρώματος, ο Κώστας Χαραλαμπίδης, αποτυπώνει με τις ζωγραφικέςτου μεταπλάσεις τις αγωνίες του καιρού του και ως γνήσιος δημιουργός παρουσιάζει στα τελάρα του ό,τι ο ίδιος ζεικαι ό,τι εκείνος αγαπά.

"Όταν πρωτοάρχισα να αντιγράφω στο Λούβρο τους μεγάλους κλασσικούς δεξιοτέχνες, σκοπό είχα και διψούσα γι'αυτό, να μάθω να χρησιμοποιώ κατ'αρχήν το δυνατόν λιγότερα χρώματα στην παλέτα μου, μα το κυριότερο την ικανότητα της τέχνης και μαστοριάς για δυνατή σύνθεση προσώπων και αντικειμένων σε ένα πίνακα που να μιλά και να καταλαβαίνεται καθώς και τη σύλληψη (το κατά δύναμιν) χρωμάτων, φως - σκιά - σχεδίου ώστε να είναι περισσότερο προσιτή στον κάθε θεατή, γνώστη ή όχι των πραγμάτων και να υπάρχει διάλογος. Τον ίδιο καιρό οι σπουδές μου στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι μου έδωσαν καινούργιες γνώσεις πάνω στην τεχνική της προετοιμασίας του μουσαμά καθώς και την τελειωτική κατασκευή του χρώματος που ο ίδιος πάντα ετοιμάζω, την τεχνική της κόλλας (τέμπερα, γκουάς, ακουαρέλα) του κεριού και το σπουδαιότερο την τεχνική του λαδιού που είναιανάμεικτη με MEDIUM και EMULSION, τα αχώριστα υλικά μου.