Σακκάς Γιώργος

 

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 

"Τέχνη & Επιστήμη"


Εγκαίνια : Τρίτη 18 Οκτωβρίου


Διάρκεια ως 11 Νοεμβρίου 2016

 
Πληροφορίες

Εμβληματική όσο και πρωτότυπη, η πρόσφατη δουλειά του Γιώργου Σακκά στη γκαλερί Αργώ εξοικειώνει δημιουργικά τον επισκέπτη με θεμελιακούς προβληματισμούς του ανθρώπου. Προβληματισμούς που ο ενδιαφέρων και ταλαντούχος καλλιτέχνης κατορθώνει να μας τους υποβάλλει με έναν άκρως υποβλητικό  και συνάμα καίριο τρόπο.

Μες από τις συνθέσεις του με κάρβουνο σε μουσαμά και την λιτότητα /αμεσότητα που τις διακρίνει μας προσφέρει εκείνο το απαραίτητο έναυσμα που ενεργοποιεί όχι μόνο τη φαντασία μας αλλά και τον τρόπο σκέψης μας  και το κριτικό μας πνεύμα.

Ενεργοποιώντας και αξιοποιώντας  καίριους  και ανεξάντλητους σε έρμα συνειρμούς  ,ο καλλιτέχνης κατορθώνει να μας περάσει με έναν όσο γίνεται πιο ποιητικό τρόπο διαχρονικούς προβληματισμούς και πολυσήμαντα ερωτηματικά που απασχολούν κάθε ευαισθητοποιημένο και σκεπτόμενο άνθρωπο. Η προέλευση του ανθρώπινου είδους, η σχέση του με το σύμπαν  και η θέση του μέσα σε αυτό, η εμπλουτισμένη με συνείδηση και όχι απλά βιολογική ύπαρξη του και κυρίως η καλύτερη δυνατή  και ολοκληρωμένη προσέγγιση ανάλογων προβληματισμών μες από την πρόοδο της επιστήμης , την ευεργετική διαμεσολάβηση της τέχνης  και την δύναμη του ανθρώπινου μυαλού εμπνέουν μες από συνεχώς ανανεωμένες προσεγγίσεις και λύσεις, τον ζωγράφο .

Πράγματι, ο Σακκάς, μες από εικαστικές αναφορές στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τον Αϊνστάιν, τον Δαρβίνο, τον Τέσλα ,τον Μάξγουελ ,  κατορθώνει χάρη στην πρόκληση κατ εξοχήν δημιουργικών συνειρμών να επιχειρεί μιαν, όσο γίνεται πιο υποβλητική, ταύτιση επιστήμης και τέχνης σε ότι αφορά  τις σχέσεις του ανθρώπου με το σύμπαν. Ειδικότερα, μας υποβάλλει την ενεργοποίηση των αυτοφυών δυνάμεων του ανθρώπου –και από μια χρυσή τομή ανάμεσα στον ορθολογισμό και τη φαντασία –σε ότι αφορά τη διερεύνηση  των υπαρξιακών του προβληματισμών .Και αυτό, με μια διττή γραφή. Συγχρόνως συνειρμική και εικαστική.

Στην καταγραφή και την αξιοποίηση των καίριων για την ανθρώπινη οντότητα ερωτηματικών του καλλιτέχνη συμβάλλουν όσο γίνεται πιο εύστοχα και δημιουργικά: η εύστοχη οπτική γωνία  με την οποία είναι ιδωμένη η κάθε σύνθεση έτσι ώστε να ενεργοποιούνται καίριοι συνειρμοί, η ευχέρεια του ίχνους, η  μεγάλη ικανότητα υποβολής που διαθέτει ο δημιουργός. Περιμένουμε με αμέριστο ενδιαφέρον την  επόμενη φάση της εξελικτικής πορείας του Γιώργου Σακκά.

 

Ντόρα Ηλιοπούλου –Ρογκάν

Δρ.Ιστορικός της Τέχνης-Τεχνοκριτικός

 

Ο ίδιος  ο καλλιτέχνης μιλώντας για τη δουλειά του αυτή τονίζει:

«¨...η πιο ωραία εμπειρία που μπορούμε να έχουμε είναι το μυστηριώδες. Είναι το πρωταρχικό συναίσθημα που βρίσκεται στην βάση της αληθινής τέχνης και της αληθινής επιστήμης¨. (Άλμπερτ Άινσταιν) [...] Όταν βλέπω ή έρχομαι μπροστά σε κάτι που δεν καταλαβαίνω, πρέπει να μάθω τα πάντα για αυτό. Και τι πιο μυστηριώδες από το σύμπαν και τους νόμους όπου το διέπουν? Η τέχνη και η επιστήμη με μια αρχική σκέψη μοιάζουν σαν δυο διαφορετικές έννοιες που δεν συνδέονται κάπου, πως άλλωστε αφού την τέχνη την συνδέουμε με την φαντασία, ελευθερία, υποκειμενικότητα, την δε επιστήμη με την λογική, αυστηρότητα, αντικειμενικότητα. Η σύνδεσή τους όμως ξεκινάει αιώνες πίσω. Έχουν έρθει στον κόσμο άνθρωποι που δημιούργησαν, οραματίστηκαν, εφηύραν ή και όλα μαζί, έργα απίστευτης ομορφιάς και ιδιοφυούς σύλληψης. Άνθρωποι που με ελάχιστα μέσα, μόνο με το μυαλό και την φαντασία τους, ενωποίησαν πράγματα και καταστάσεις, είδαν πίσω και πέρα από τις ατελείς αισθήσεις μας, άλλοι με τα μαθηματικά, άλλοι με την ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, μουσική, δεν μας έδωσαν απλά μεγάλα έργα, μας έδειξαν που μπορεί να φτάσει το μυαλό και η ικανότητα του ανθρώπου. Από τους δικούς μας προγόνους, επιστήμονες, ορθολογιστές, καλλιτέχνες, από την μηχανή των Αντικυθήρων, τον Αρχιμήδη, τον Φειδία, ο ανθρώπινος νους έχει μεγαλουργήσει. Άνθρωποι από όλους τους τομείς των επιστημών ή και όχι, με όπλο το μυαλό τους, κατάφεραν να δημιουργήσουν ή να φαντάζονται πράγματα πολλά χρόνια μπροστά από την εποχή τους. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, που σαν καλλιτέχνης-επιστήμονας μας έδωσε σχέδια άκρως επιστημονικά και ταυτόχρονα εξίσου καλλιτεχνικά. Στην αρχή του 20ου αιώνα το έργο του Αινστάιν,η θεωρία της σχετικότητας, επηρέασε άμεσα τον Πάμπλο Πικάσο, τον Σαλβαδόρ Νταλί και πολλούς άλλους καλλιτέχνες. Ο Πικάσο εμπνευσμένος από αυτές τις θεωρίες έφτασε στον κυβισμό και δημιούργησε έργα όπως ¨Οι δεσποινίδες της Αβινιόν¨, ενώ ο Νταλί έγραφε ¨η ατομική έκρηξη στις 6 Αυγούστου του 1945 με συγκλόνισε εκ θεμελίων από τότε το άτομο είναι η αγαπημένη τροφή της σκέψης μου...θέλω να δω και να καταλάβω τις δυνάμεις,και τους κρυφούς νόμους των πραγμάτων, και αυτό προφανώς για να κυριαρχήσω πάνω τους¨. Για μένα αυτή η έκθεση είναι μια προσπάθεια να θυμίσω την σχέση της τέχνης με την επιστήμη και σαν ένας φόρος τιμής σε ανθρώπους που με το έργο τους με επηρέασαν βαθιά .[...]» - Γιώργος Σακκάς

 

Ο Γιώργος Σακκάς γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1978. Το 2007 εισήχθη στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου και φοίτησε στο Ζ' εργαστήριο ζωγραφικής με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Αποφοίτησε το 2012 με άριστα.  Από τότε ως σήμερα έχει λάβει μέρος σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

 

 

Photo Gallery

Χρησιμοποιείστε τα βελάκια για να δείτε μερικές φωτογραφίες της έκθεσης.